Maandag 29 okt.

30 oktober 2012 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Vandaag hebben we elkaar even kort gesproken via de IPad. Het was toen hier nog niet zo laat als in Nederland. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn als ik jullie af en toe een berichtje stuur waar ik vertel wat ik allemaal in Bonaire doe.Als eerste zal ik even vertellen waar we op Bonaire zitten. Bonaire is een klein eilandje midden in een hele grote zee (oceaan). Wij wonen in een huisje in het stadje Kralendijk.

We slapen en eten in een mooi huis. In de tuin ligt een echt zwembad. Jullie zouden er heerlijk in kunnen duiken. Een zwembad is wel erg handig omdat het bijna altijd erg warm is op Bonaire. Vandaag was het 30 graden.  En dan kan je lekker even een duik nemen om af te koelen. Dit doe ik dan ook af en toe.

Pappa woon hier met Michiel, Henk en Piet . Michiel die kennen jullie natuurlijk. Daar hoef ik niet zo veel over te vertellen. Henk is de pappa van Lieve en Veerle ze hebben een hond Flint. Waar Jitte heerlijk mee heeft gespeeld. Piet is ook een vriend van Pappa. Hij woont in Amsterdam en kan heel goed zeilen en hij kan hele mooie verhalen vertellen.

Wat er leuk is op Bonaire is dat het erg mooi is. Er zijn heel veel mooie dieren en je kan erg veel leuke dingen doen. Er zijn heel veel blauwe hagedissen heel groot (40 cm). Zie plaatje hieronder. Ze zijn heel snel. Ze rennen erg snel weg, maar ik probeer er eentje te pakken te krijgen. Naast hagedissen zijn er ook leguanen. Deze leven bij het water.  Deze zijn nog groter.  Deze zijn nog niet zo snel. Maar ik durf ze niet te pakken.

Wat ook er mooi is op Bonaire is de wereld onder water. Heel veel mensen komen hier naar toe om deze vissen onderwater te bekijken. Hiervoor dragen ze een duikuitrusting. Met deze duikuitrusting kunnen ze wel een uur onderwater blijven (zie plaatje). Ze hebben dan een grote zware fles op hun rug waarin zuurstof zit. Hiermee kunnen ze dus ademen onder water. Verder hebben ze een duikbril op waardoor ze heel goed naar de vissen kunnen kijken. Henk is heel goed in duiken. Hij heeft pappa gisteren helemaal verteld hoe je moet duiken. Dit heeft pappa in het zwembadje geoefend.

Onder water kan je heel veel mooie vissen en planten zien. Pappa zou het erg leuk vinden om te gaan duiken. Alleen ik weet niet of mijn oren daar tegen kunnen. Omdat dan mijn oren helemaal vol met water komen. Misschien ga ik het binnenkort even proberen. Dan ga ik het jullie snel vertellen.

Wat heb ik vandaag gedaan? Pappa was vroeg wakker. Ik ben samen met Michiel en Piet wezen trimmen. Het was nog vroeg en dus niet zo warm. Nadat we een tijdje hebben gelopen zijn we lekker in de zee gedoken. Lekker fris.

Nadat ik thuis was heb ik even met jullie gebeld. Het is in Bonaire namelijk veel vroeger dan bij jullie. Het tijdverschil is 6 uur. Dus als jullie ’s ochtends wakker worden dan lig ik nog diep te slapen. En als jullie gaan uit school komen dan smeer ik mijn boterham ’s ochtends. En als ik ’s avonds ga eten dan liggen jullie als het goed is al te slapen.

Ik vond het erg leuk om even met jullie te bellen. Want ik mis jullie wel hoor! Ondanks dat het heel gezellig is denk ik elke dag aan jullie. Ik heb jullie foto naast mijn bed gezet. Zodat ik jullie elke dag even zie.

Morgen zal ik wat meer vertellen over wat ik heb gedaan. Oke? En als jullie iets willen weten dan moeten jullie maar wat vragen dan zal ik deze snel beantwoorden.

Dikke kus & knuffel.

Pappa